Παρασκευή, 10 Απριλίου 2015

Έκφραση συμπαράστασης στους Γάλλους φιλολόγους.

Έχοντας περιέλθει σε γνώση του Συνδέσμου μας η συζήτηση σχετικά με την υποβάθμιση των κλασικών φιλολογικών μαθημάτων στο πλαίσιο της επικείμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στη Γαλλία, αισθανόμαστε την υποχρέωση να δημοσιοποιήσουμε τις παρακάτω επιστολές, εκφράζοντας παράλληλα τη θερμή συμπαράστασή μας στους Γάλλους συναδέλφους.

                    Το Δ.Σ. του Συνδέσμου Φιλολόγων Π.Ε. Χαλκιδικής

  
   Αξιότιμε κύριε, αξιότιμη κυρία,
   Αυτές τις ημέρες στην Γαλλία συζητάται το νέο νομοσχέδιο της νυν Υπουργού Παιδείας το οποίο πρόκειται να αλλάξει ριζικά την γαλλική παιδεία και θέτει, για άλλη μία φορά, την Λατινική και την Αρχαία Ελληνική σε σοβαρό κίνδυνο, αφού, ουσιαστικά, έχει σκοπό να καταργήσει διακριτικά τα φιλολογικά μαθήματα. Η αντίδραση υπήρξε δριμύτατη και αυτό επιτρέπει στις οργανώσεις που υποστηρίζουν τα φιλολογικά μαθήματα να ασκήσει πίεση ώστε να μη συμβεί αυτό.
   Αποφασίσαμε λοιπόν να επικοινωνήσουμε μαζί σας, γράφοντας την συνημμένη επιστολή στην οποία εξηγούμε πληρέστερα την κατάσταση, για να ζητήσουμε την ηθική συμπαράσταση όσων προάγουν την φιλολογία στην Ελλάδα. Η ελληνική συμμετοχή στην έντονη συζήτηση που γίνεται αυτόν τον καιρό στην Γαλλία με θέμα την διατήρηση ή μη των φιλολογικών μαθημάτων στο γαλλικό γυμνάσιο όχι μόνο θα βοηθούσε το ηθικό των Γάλλων φιλολόγων που αγωνίζονται για την διδασκαλία της Λατινικής και της Αρχαίας Ελληνικής, αλλά θα προσέθετε και κύρος, βάρος και ισχύ στα επιχείρηματα υπέρ της Κλασσικής Φιλολογίας.
   Θα είμασταν λοιπόν πραγματικά ευγνώμονες αν είχατε την καλοσύνη να γνωστοποίησετε την επιστολή στα μέλη του διδακτικού προσωπικού του τμήματός σας και αν εκφράζατε επίσημα την θέση σας.
  Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συμπαράστασή σας,

 Θεοδόσιος Πολυχρόνης
 
Centre Paul-Albert Février
Textes et Documents de la Méditerranée Antique et Médiévale
CNRS|Université d’Aix-Marseille (UMR 7297)
Maison Méditerranéenne des Sciences de l’Homme
5, rue du Château de l'Horloge | 13100 Aix-en-Provence

https://univ-provence.academia.edu/TheodossiosPolychronis
http://www.cpaf.cnrs.fr/spip.php?article122